Jak mądrze dbać o siebie, rodzinę i planetę?
Jak mądrze dbać o siebie, rodzinę i planetę? W ramach drugiej edycji akcji #troskajestprosta uczyliśmy się, że walka o lepszy świat nie wymaga wielkich wyrzeczeń, a zasady ekologiki możemy stosować we własnych domach.
Konkursy, infografiki, artykuły, filmy video i wiele pomysłów na domowe ekopatenty. To podsumowanie drugiej edycji akcji #troskajestprosta, której partnerem jest Orkla Care i marka Jordan.
Tegoroczna edycja akcji przebiegała pod hasłem ekologiki. Wraz z portalem Niech Żyje Planeta zachęcaliśmy naszych czytelników do racjonalnych postaw ekologicznych. Takich, które przynoszą realne oszczędności, ułatwiają życie, a przy okazji są „zielone”.
Przykładem takiej właśnie racjonalnej ekotroski są drobne kroki, na przykład wybór ekologicznych szczoteczek do zębów Jordan Change z wymiennymi główkami, które przetestowało 100 uczestniczek naszego Klubu Ekspertek. Sprawdzały one, czy szczoteczki wpisują się w ideę gospodarki obiegu zamkniętego.
Wynik testów? Są na szóstkę, bo przyczyniają się do tego, że do domowych śmietników trafia mniej plastiku.
Nowe szczoteczki Jordan Change od Orkli były także inspiracją do konkursu, który ogłosiliśmy 17 października w ramach Ogólnopolskiego Dnia Troski. Poprosiliśmy naszych użytkowników i użytkowniczki, by podzieli się z nami prostymi, domowymi ekopatentami i drobnymi usprawnieniami, które pomagają dbać o planetę, nie wymagając wielkich poświęceń.
Na konkurs przyszło wiele odpowiedzi. Użytkownicy podzielili się z nami pomysłami na to, jak wykorzystać puste butelki, słoiki czy folię bąbelkową do stworzenia karmnika dla ptaków. Opisywali, jak mądrze gospodarować deszczówką, czy też co sadzić w domowych ogródkach, by pomagać populacji pszczół.
Autorzy najlepszych prac otrzymali prezenty od Orkla Care.
W tegorocznej edycji akcji nie zabrakło także fachowych porad i podpowiedzi, jak wprowadzać w życie zasady ekologiki. Pomagała w tym infografika na temat gospodarki cyrkularnej z podpowiedziami, jak szczytne idee zmienić w konkret.
O tym, jak jest to trudne, przekonała się jedna z dziennikarek, która podjęła się trudnej misji życia przez tydzień w stylu zero waste, bez produkowania śmieci. Artykuł, będący podsumowaniem jej doświadczeń, należał do najchętniej czytanych na stronie serwisu troskajestprosta.pl. I takie właśnie teksty - angażujące, będące blisko czytelników, „życiowe”, pokazujące na prawdziwych przykładach życie smart eko, dominowały w tej edycji naszej wspólnej akcji z Orklą.
A co nas wyróżniało? W tym roku szczególnie dużo miejsc poświęciliśmy ekologicznej stomatologii. To temat ważny, który rzadko gości w mediach, a przecież każdy z nas używa, zużywa i wyrzuca do kosza na śmieci stare szczoteczki do zębów.
Wraz z marką Jordan, która oferuje szczoteczki oraz opakowania pochodzące z recyklingu i surowców naturalnych, a także pasty skomponowane w 98 proc. z wegańskich, naturalnych składników razem uczyliśmy się, jak być eko w domowych łazienkach, i jak równocześnie dbać o zdrowie, i przyrodę.
Bo na tym właśnie polega mądra troska.